fbpx
Previous
Next

Ducaju Group

De zwevende dozen van Ducaju

De Ducaju Group (Ducaju Hellyn BDMO) is een fusie van 3 bedrijven die actief zijn in de productie van kartonnen verpakkingen en presentatiemateriaal. Ducaju heeft een sterke reputatie in voedselveilige vouwkartonverpakkingen, BDMO is gespecialiseerd in luxeverpakkingen uit hard karton en Hellyn levert maatwerk in kartonnen presentatiemiddelen. De focus van de groep ligt op de ontwikkeling van innovatieve en duurzame verpakkingen.

De groep Ducaju Hellyn BDMO had net een rebranding achter de rug toen ze ons contacteerden met de vraag om een nieuw communicatieconcept te bedenken voor 2020. Ideaal zou zijn om de campagne al een dikke maand later te lanceren, ter gelegenheid van de beurs Empack-Packaging Innovations in de Nekkerhal in Mechelen. Het spreekt voor zich dat dit geen geringe uitdaging was, maar wel een kolfje naar onze hand. Er werd snel geschakeld en na een in-house strategische analyse is het concept “Tradition in innovation” bedacht. Du Caju Printing heeft wortels die teruggaan tot bijna 3 eeuwen geleden. De huidige Ducaju Group staat onder leiding van Tom Du Caju, telg van de achtste (!) generatie. Doorgedreven innovatie en zorg voor mens en milieu zijn altijd grote drijfveren geweest. Waarden die je ook terugvindt bij zusterbedrijven BDMO en Hellyn. Die rijke geschiedenis zorgt voor een grote voorsprong op het vlak van kennis en know-how. En dat biedt natuurlijk grote voordelen voor hun klanten.

The Buzz Company ontwierp een passend innovatieve beursstand. De wanden en balie werden gemaakt in samenwerking met Wandman, de rest van de stand realiseerden we zelf. De deadlines werden gehaald en het resultaat heeft er niet onder geleden. Ducaju behaalde een lichte stijging in het aantal leads, ondanks het gedaalde bezoekersaantal. Bovendien waren de leads van beduidend betere kwaliteit dan bij de vorige editie.

De volgende stap wordt de ontwikkeling van een key visual die de campagne zal versterken in print en online communicatie. Wij kijken er alvast naar uit.

Video afspelen

Ook nood aan beter?

Briefings niet gevolgd?
Budgetten en timings overschreden?
Bij-het-haar-gegrepen concepten?

Ontdek hoe we jouw merk ook laten briesen, bruisen en buzzen!